Katalog Blogów Blooger

reklama

wtorek, 10 kwietnia 2012

Tanie leczenie – domowe sposoby na ból gardła – płukanie gardła

Od dzieciństwa  miałem problemy z gardłem, często mnie piecze , drapie, boli. Chyba nie jestem wyjątkiem, bo nie cierpię chodzić do lekarzy. Z resztą byłem już tysiące razy i zawsze efekt jest taki sam- antybiotyk. Jakoś nie uśmiecha mi się przyjmować kilkukrotnie w ciągu roku antybiotyku z powodu bólu gardła, z resztą jak powszechnie wiadomo za ból gardła najczęściej odpowiadają wirusy, nie bakterie, więc antybiotyk jest mało skuteczny. Dlatego od jakiegoś czasu stosuje działania o wiele wg mnie skuteczniejsze niż kuracje antybiotykowe. Płuczę gardło różnymi naparami, i substancjami. Koszt takiej kuracji jest minimalny. Wychodzi o wiele taniej, niż dobre tabletki na ból gardła.

Po przetestowaniu na sobie uważam, że najskuteczniejszymi płukankami dla mnie są
  • Płukanka z wody utlenionej (łyżka stołowa wody utlenionej rozcieńczona w szklance letniej wody
  • Płukanka z soli  (płaska łyżeczka od herbaty rozpuszczona w szklance letniej wody)
  • Płukanka z naparu szałwii (szklanka zaparzonej letniej szałwii)
  • Płukanka z Septosanu (specjalnie przygotowana mieszanina ziół takich jak: liście mięty, liście szałwii, ziele tymianku, ziele macierzanki) Preparat zmniejsza odczyny zapalne i hamuje krwawienia z uszkodzonych naczyń w błonie śluzowej.
  • Płukanka z Salviaseptu (preparatu pozyskiwanego z rumianku, szałwii, ziela krwawnika, ziela mięty pieprzowej, ziela tymianku, owoców kopru) na opakowaniu zaleca się do płukania użyć 50 kropli tego preparatu- ja używam około 25- 30 kropelek ponieważ uważam, że 50 kropli jest za silne i zamiast leczyć podrażnia jeszcze bardziej gardło,
  • Płukanka z Amolu (około 15- 20 kropli Amolu na szklankę letniej wody.

Jak dla mnie są to sprawdzone sposoby na ból gardła, oczywiście jeżeli po kilku różnych płukankach się nie poprawi należy niezwłocznie udać się do lekarza.
Ciekawi mnie, czy też stosujecie płukanie gardła , a jeśli tak to czym i czy to Wam pomaga. Zachęcam do dzielenia się opiniami

7 komentarzy:

  1. Płukanie gardła jest idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja oprócz płukanek polecam stosowanie ciepłego okrycia na szyje ;). Trzeba wygrzewać

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również mam problem z często bolącym gardłem, i również często przepisywano mi antybiotyki. Pewnego razu powiedziałam stop. Rozpoczęłam leczenie płukankami ( parę kropel amolu na pól szklanki) . Już nie raz w ten sposób, szybko zażegnałam ten problem i to bez pomocy antybiotyków. Można? Można!

    OdpowiedzUsuń

  4. Na serio. Po amolu od razu lepiej!dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Płukanie gardła zawsze mi pomaga. Od razu jak tylko zaczyna boleć mnie gardło, to lecę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie płukanki mi zawsze bardzo pomagają. Na pewno nie ma co od razu lecieć po antybiotyki i trochę podziałać w domu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie przepłukałem gardło amolem. Delikatna ulgę czuć od razu po płukaniu

    OdpowiedzUsuń