Źródło: Gazeta Wyborcza |
Dla tych, którzy nie są wielbicielami PKP czy TLK (Intercity), a podróż pociągiem jest prawdziwą drogą przez mękę (osobiście wiem co nieco na ten temat) mam do zaproponowania alternatywne rozwiązanie… Jest nim podróż autokarem, którego znakiem rozpoznawczym została maskotka „Ziggi” – logo firmy PolskiBus.com, który od czerwca 2011 r. podbija polski rynek autobusowy.
PolskiBus.com jest częścią składową koncernu Souter Investments, którego właścicielem jest Brian Souter. Jego firma posiada oddziały na całym świecie, m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie czy Nowej Zelandii. Sam Brian Souter mówi, że Souter Investments jest odpowiednikiem Ryanair tyle tylko, że w sektorze autobusów.
Graf. PolskiBus.com |
Co zatem spowodowało, że firma ta cieszy się tak dużą popularnością w innych państwach? Otóż bez wątpienia posiada ona bardzo konkurencyjną ofertę cenową na przejazdy autokarowe. Ponadto cechą charakterystyczną tych autokarów jest pokład, na który może wejść 70 osób oraz wysoki standard podróżowania: klimatyzowane wnętrze, bezpłatne łącze Wi-Fi, skórzane, regulowane fotele, gniazdka 230V pod siedzeniami do ładowania laptopów lub telefonów komórkowych, przewóz osób niepełnosprawnych, toaleta oraz pasy bezpieczeństwa. Podstawowym założeniem tej firmy jest zapewnienie klientom niezawodnych usług przewozowych na wysokim poziomie po korzystnej cenie.
Co oznacza dla nas, Polskich klientów, korzystna cena? Otóż na wstępie trzeba zaznaczyć, że PolskiBus.com nie posiada jednej stałej taryfy opłat za przejazd na konkretnej trasie. Co za tym idzie za bilet, np. z Krakowa do Wiednia możemy zapłacić 1 zł, a równie dobrze 90 zł (plus 1 zł za rezerwację miejsca). Cały „myk” polega na tym, żeby zakupu biletu dokonywać z jak największym wyprzedzeniem, ponieważ daje nam to szansę na bardzo niski koszt przejazdu. Poza tym dokonując zakupu biletu tam i z powrotem często też możemy zaoszczędzić parę złotych. Zakupu biletu możemy dokonać poprzez Internet, wchodząc na stronę www.polskibus.com i wypełniając odpowiedni formularz lub korzystając z tradycyjnej formy sprzedaży w tzw. Punkcie Sprzedaży. Wypełnienie formularza internetowego składa się z kilku kroków. Po pierwsze musimy dokonać wyboru miejsca odjazdu i dojazdu oraz określić datę podróży. Po drugie trzeba wybrać sposób płatności za bilet. Następnie każdy Klient zobowiązany jest do zaakceptowania warunków zakupu biletu. Na koniec należy potwierdzić realizację zamówienia i czekać na dostarczenie nam biletu drogą elektroniczną przez PolskiBus.com. Za bilet możemy zapłacić za pomocą karty Visa, MasterCard lub poprzez system płatności eCard. O ile bilet w Internecie możemy kupić w dowolnym czasie, o tyle bilet w punkcie naziemnym kupimy jedynie w dniu podróży.
Graf. PolskiBus.com |
Uzyskać informacje lub zgłosić zapytanie związane z przesłaniem nam biletu elektronicznego możemy poprzez: stronę www firmy – zakładka najczęściej zadawane pytania, wysyłając email na adres info@polskibus.com lub korzystając z linii telefonicznej udostępnionej przez PolskiBus.com pod numerem: 0703 502 504 na terytorium Polski (koszt połączenia 3,69 zł brutto) oraz +48 22 417 62 27 z zagranicy Polski (koszt połączenia wg. stawek lokalnych operatorów). Pasażerowie mogą dokonać zwrotu biletu elektronicznego, jak i tradycyjnego. Bilet elektroniczny zwracamy dzwoniąc na numer infolinii i podając szczegóły dotyczące zakupionego biletu. Natomiast bilet tradycyjny możemy zwrócić jedynie w Punkcie Sprzedaży, w którym dokonaliśmy uprzednio zakupu. Więcej informacji na temat zwrotu lub zamiany biletu możemy przeczytać w Regulaminie firmy.
Graf. PolskiBus.com |
W skrócie reasumując to, o czym tutaj napisałam mogę z całą pewnością stwierdzić, że w końcu w naszym kraju zaczęła rozwijać się godna konkurencja dla PKSu i innych mniejszych firm przewozowych. Oferta PolskiBus.com jest bardzo atrakcyjna i to zarówno pod względem cen, jak i jakości przejazdu. Firma ta łączy tanie przewozy autokarowe z wysokim komfortem podróży, co skusi na pewno nie jednego Polaka do skorzystania z ich usług. Z mojej strony mogę ją gorąco polecić każdemu, komu zależy na oszczędnym podróżowaniu autokarem i kto chce w wygodnych warunkach i w dostępnej cenie przejechać pół Polski lub odwiedzić Berlin, Pragę, Wiedeń czy Bratysławę.
Wszystkich zainteresowanych odsyłam do strony www.polskibus.com, z której pochodzą informacje zamieszczone w tym poście. Poniższa mapka przedstawia trasy, na których możemy podróżować autokarami PolskiegoBusa:
Graf. PolskiBus.com |
Szkoda tylko, że firma postanowiła podpasować wszystko pod Warszawę, przez co np. ze Szczecina jest kurs tylko o 20:20, a po drodze staje jeszcze w Pile, Bydgoszczy i Toruniu. W Warszawie jesteśmy koło 6:30, czyli jak miasto budzi się do życia. Gorzej jest jeśli chcemy pojechać do innych miast na trasie. W Toruniu jesteśmy po 2:00, w Bydgoszczy po 1:00, w Pile po 23:00. Niestety oznacza to że nic praktycznie nie można zrobić, bo o tych godzinach miasta śpią. Nie daj Bóg jak ktoś nie ma auta a musi pojechać gdzieś dalej niż przystanek PB. Wtedy mamy ogromny problem. Firma żali się, że w Szczecinie nie ma rynku, co jest kompletną bzudrą. Wystarczy zobaczyć co się dzieje na dworcu PKS o 11:00 kiedy to rusza PKS relacji Szczecin - Toruń. Cały pełny. Niestety ale jak się nie umie stworzyć reklamy, to pretensje powinno się mieć tylko do siebie.
OdpowiedzUsuńZdecydowanie brakuje kursu omijającego Warszawę - np. Gdańsk - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław - Katowice - Kraków lub łączącego jeszcze inne miasta. Komfort jazdy zdecydowanie spełnia moje wymagania, gdyby jeszcze udało się skrócić czas podróży np. do Wrocławia!
OdpowiedzUsuń@Piotr - chciałbym zauważyć, że firma polega na tym, żeby zminimalizować koszty obsługi. Tak więc (i tu zaznaczę błąd we wpisie), bilety kupuje się TYLKO przez Internet, a nie w punktach obsługi. Taki punkt jest tylko jeden (w Warszawie) i można w nim kupić bilet tylko i wyłącznie w dniu wyjazdu, czyli po najwyższej cenie (która tak czy inaczej jest niska...). Jeśli chodzi o reklamę, ta również kosztuje, a najskuteczniejsza jest reklama pocztą pantoflową i ta też działa. Sam przejechałem się autokarem swa razy, a z mojego polecenia pojechało już 6 osób... Czyli działa.
OdpowiedzUsuńJa tym autokarem jeżdżę od początku lipca i już nie zamienię na inny środek lokomocji między Warszawa a Katowicami. Prawdą jest że im wcześniej się kupi bilet tym lepiej, np na Wszystkich Świętych za dwie strony zapłaciłam 20zł. Komfort jazdy bardzo dobry, to co jest opisane na stronie to 100%prawda. Nigdy mi się jeszcze nie zdarzyło by opóźnienie autokaru było większe niż 30min mimo że w Piotrkowie Trybunalskim są ciągłe remonty.
OdpowiedzUsuńPrawda... przydałoby sie wiecej połączeń z innych miast niż Warszawa, ale nie czarujmy się, Polskibus funkcjonuje od czerwca, dajmy mu się jeszcze rozwinac :)
pozdrawiam
Daria
stała podróżniczka PolskiegoBusa
Taki punkt jest również w gdańsku, tam można kupić bilet na każdy kurs dostępny w kalendarzu.
OdpowiedzUsuńWitam Wszystkich:) Dobrze jest przeczytać komentarze od Osób, które już skorzystały z usług PolskiegoBusa - dzięki temu wiem, że to, co jest napisanie na stronie nie mija się z prawdą. Sama nie miałam jeszcze okazji skorzystać z ich oferty, ale jest to spowodowane tylko tym, że obecnie nie posiadają połączenia na trasie, która by mnie interesowała - najlepiej Tarnów - Łódź (przez Częstochowę lub Piotrków Trybunalski). Ale liczę, że w miarę upływu czasu i takie połączenie znajdzie się na mapce;) I w ogóle, że dojdzie kilka innych, nie koniecznie przez Warszawę. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńOstatnio moja mama właśnie skorzystała z tych linii. Pojechała z Warszawy do Lublina za 1 zł. I teraz pytanie jak to w ogóle jest możliwe, że to jest opłacalne jak podobno 20 procent jedzie za 1 zł czy nawet więcej.
OdpowiedzUsuńCzęsto korzystam i jestem zadowolony :)
OdpowiedzUsuńSuper, tylko w autobusie kiepsko się pracuje na laptopie w autobusie. Ale jeżdżę nimi często :D
OdpowiedzUsuń