Katalog Blogów Blooger

reklama

wtorek, 18 grudnia 2012

Choinka światłowodowa – oszczędne oświetlenie świąteczne

Idą święta Bożego Narodzenia, okres spotkań w rodzinnym gronie, obdarowywania się prezentami i śpiewania kolęd przy choince. Właśnie święta Bożego Narodzenia bez choinki byłyby katastrofą. Wiadomo najładniejsze są choinki prawdziwe- ładnie wyglądają i pięknie pachną, ale pomijając nawet względy ekologiczne, są zupełnie niepraktyczne. Skoro nie żywa  to przynajmniej sztuczna. Nie brudzi w mieszkaniu i może służyć przez wiele lat. W sklepach przed świętami można znaleźć tysiące sztucznych choinek.  


W tym roku pozwoliłem sobie na mały eksperyment… zakupiłem choinkę światłowodową. W odróżnieniu od tradycyjnej choinki nie potrzebuje ona dodatkowego oświetlenia. Podświetlania jest od spodu halogenem (w przypadku mojej choinki 10 W), więc jest bardzo oszczędna w eksploatacji. Dzięki temu, że gałązki zakończone są światłowodami można uzyskać bardzo ciekawe efekty podświetlania. Mnie się to bardzo podoba i przy okazji odpada kłopotliwe zakładanie światełek. W tej choince zmienia się kolor świecenia, można też w dowolnym momencie zatrzymana na wybranej barwie. Moim zdaniem najciekawszy efekt takiego zatrzymania jest wtedy , gdy kolor dopiero się zmienia  (np. część choinki jest niebieski, część już zielony). Prawdziwe piękno widać przy zgaszonym świetle.

 Ceny takich drzewek są trochę wyższe od standardowych sztucznych choinek. Za moją 120cm zapłaciłem z przesyłką około 100zł, ale zamawiałem w listopadzie. Teraz w okresie przedświątecznej gorączki ceny są nieco wyższe. Mnie się ten zakup podoba, zobaczymy jak będzie się spisywał. 

Ciekaw  jestem, co sądzicie o choinkach światłowodowych, czy wolicie tradycyjne choinki sztuczne, czy żywe, a  może coś innego.

6 komentarzy:

  1. Oszczędność na oświetleniu choinki jest groszowa. Nie brałbym tego nawet pod uwagę.
    Jeśli policzysz dokładnie ile oszczędziłeś na energii i odejmiesz koszt choinki światłowodowej, może okazać się że nic nie zarobiłeś. Osobiście wolę tradycyjną choinkę, że względu na świąteczną atmosferę. Choinka nie musi się świecić długo. Godzinka dziennie wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś hurtownia upominków we Wroc sprzedawała takie coś, i fakt jest groszowe oszczędzanie ponieważ zwykłe diody też są mocno energooszczędne ;] kwestia gustu tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bzdury piszecie, oszczędność jest bardzo duża a koszt zakupu takiej choinki równa się kosztowi zakupu żywej choinki, tyle że żywa co roku nowa a ta posłuży kilka lat, dodatkowo kupując choinkę światłowodową LED oszczędzamy bardzo dużo..... poczytajcie zanim coś napiszecie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. w zeszlym roku zamuwilem choinke ze swiatlowodami kosztowala 400 zl i tak naprawde to teraz bym sie dwa razy zastanowil bo jak pzyszla przesyka to po rospakowaniu okazalo sie ze to jest zwykla chinska tandeta pierwsze jak prubowalem jo ustawic to ciogle sie nachylala bo podstawa ma za wiotki stojak puzniej jusz w same swieta wysiadl sterownik od diud w galoskach przestaly mrugac a wkoncu przstaly swieci niby nie trzeba lampek ale ja proponuje doniej zalozyc chociarz sznur ledowy a te swiatlowody wcale nie dajo takiego efektu jak ledy kupilem to choinke w sklepie mohort zanim kupicie dobrze sie zastanuwcie

    OdpowiedzUsuń
  5. WITAM,POSIADAM TAKĄ CHOINKĘ ŚWIATŁOWODOWĄ OD 4 LAT KUPIONA W CASTORAMIE ZA OK 135ZŁ,WIĘC WIDZIAŁAM CO BIORĘ.GĘSTA,180 CM I TAK PIĘKNIE ŚWIECI ŻE KAŻDY KTO U NAS BYŁ PYTAŁ GDZIE MOŻNA TO KUPIĆ. W RZECZYWISTOŚCI JESZCZE PIĘKNIEJ SIĘ PREZENTUJE,TAK ŻE NIE TRZEBA BY BYŁO WCALE OZDÓB, GDYBY CAŁY DZIEŃ MIEĆ JĄ ZAŚWIECONĄ. POLECAM NA 100% SPRAWDZONA, ALE SĄ RÓŻNE W SKLEPACH.

    OdpowiedzUsuń
  6. Światłowody to super technologia - w sumie nie wiedziałem że jest ona dostępna nawet w choinkach, myślałem że tylko w sieciach internetowych.

    OdpowiedzUsuń