Katalog Blogów Blooger

reklama

poniedziałek, 23 stycznia 2012

Gwarancje w Kauflandzie…

Hipermarket Kaufland zapewnia wszystkim swoim klientom kilka różnych „gwarancji” i parę innych udogodnień. Nie czyni go to dzięki temu wyjątkowym sklepem, ale my – klienci mamy przynajmniej jakiś punkt odniesienia. Osobiście podchodzę bardzo ostrożnie do tego typu rzeczy tym bardziej, że na stronie Kauflanda nie znajdziemy żadnego regulaminu, który by jednoznacznie i precyzyjnie definiował wszystkie te „gwarancje”. A trzeba powiedzieć, że ich opis pozostawia naprawdę wiele do życzenia. Tak więc z jednej strony zależy im na kliencie, a z drugiej – lekceważą go. Tak czy inaczej dzisiejszy wpis chciałam poświęcić właśnie owym tajemniczo brzmiącym „gwarancją”, które mimo wszystko mają pozytywny wydźwięk w naszej podświadomości.
Gwarancja numer jeden to tzw. GWARANCJA  ŚWIEŻOŚCI. Oznacza to mniej więcej tyle, że według pobożnych życzeń właściciela sieci Kaufland w sklepie tym znajdziemy jedynie świeże produkty. Ale gdyby przypadkiem ktoś znalazł jakiś przeterminowany artykuł (jeden lub więcej) otrzyma bon towarowy o wartości 5 zł w ramach przeprosin, który można odebrać w punkcie informacyjnym. Brzmi nieźle? Może i tak, ale nie nastawiajcie się na szybki zysk, ponieważ taki bon przysługuje raz dziennie i nie jest mnożony przez liczbę znalezionych produktów. Także nie ma znaczenia to czy znajdziemy przeterminowaną skrzynkę z piwem, czy też jeden jogurt, bo i tak dostaniemy tylko 5 zł. Zresztą znane są już akcje studentów, którzy chodzili na łowy do Kauflanda i wyszukiwali przeterminowane produkty, ponieważ jakiś czas temu taki bon otrzymywało się za każdy artykuł, czyli np. za każde piwo ze skrzynki, a nie za skrzynkę.

GWARANCJA  SPRAWNEJ  OBSŁUGI. Kaufland zapewnia, że nikt z nas nie będzie stać w kolejce do kasy z tradycyjną obsługą dłużej niż 5 minut. Natomiast każdy, komu zdarzyłoby się takie nieszczęście, w przypadku kiedy nie wszystkie kasy są czynne, otrzyma od sklepu w ramach rekompensaty za stracony czas bon towarowy o wartości 5 zł, oczywiście do odebrania w punkcie informacyjnym. Jestem tylko ciekawa, w jaki sposób naliczanych jest te 5 minut? Kto mi uwierzy na słowo, że stoję w kolejce dłużej? Na te pytania niestety nie znajdziemy odpowiedzi, ponieważ jak już wspomniałam na wstępie – Kaufland nie posiada własnego regulaminu. A korzystając z okazji, że jest teraz mowa o staniu w kolejce w sklepie to moim zdaniem najsprawniej zmniejsza się zawsze kolejka w Biedronce. Tam na znany już wszystkim sygnał dzwonka przychodzi kasjer do kolejnej kasy – jednej lub nawet kilku i jakoś nigdy nie ma problemu stania w owej kolejce dłużej niż 5 min., co w przypadku Kauflanda już mi się zdarzyło tylko jakoś nigdy nie miałam odwagi upominać się o te 5 zł. Po prostu nie wierzę w skuteczność tej „gwarancji”.

Kolejną gwarancją jest GWARANCJA  WYMIANY. Oznacza ona tyle, że każdy zakupiony produkt, który nie spełni naszych oczekiwań konsumenckich możemy wymienić na inny bądź dostaniemy zwrot pieniędzy. Ogólnie rzecz biorąc fajna sprawa. A byłaby jeszcze fajniejsza, gdybyśmy mogli oddać np. kubeczek po zjedzonym jogurcie, ponieważ jego smak nie był taki, jak opisywali go w reklamie i nie jesteśmy usatysfakcjonowani tym zakupem ;)  Aha, zapomniałabym dodać, że towar zakupiony za bony towarowe podlega jedynie wymianie na inny produkt.

GWARANCJA  JAKOŚCI – cóż ona nam daje? W sumie na ten temat nie przeczytamy za wiele. Otóż każde urządzenie elektroniczne zakupione w Kauflandzie podlega trzyletniej gwarancji. Właściwie trudno jest mi jednoznacznie stwierdzić czy jest to jakiś znaczący plus dla tego sklepu, czy tylko zwykły chwyt marketingowy. W sumie niektóre rzeczy producent ocenia na 2 lata gwarancji, a Kaufland daje nam 3 lata, więc to akurat ma pozytywny wydźwięk. Tylko jak mam rozumieć ten dodatkowy rok gwarancji? Czy przez ten czas Kaufland bierze odpowiedzialność za naprawę lub wymianę tego urządzenia? Na te pytania niestety nie znam odpowiedzi, ale może ktoś z Was jest lepiej zorientowany w tej kwestii, dlatego będę wdzięczna za jakiekolwiek informacje.

Ostatnią już gwarancją jest GWARANCJA  NAJNIŻSZEJ  CENY. Generalnie w tej gwarancji chodzi o to, żebyśmy pobiegali sobie trochę po mieście. Kto by pomyślał, że Kaufland będzie dbać o naszą sprawność fizyczną ;) A tak na poważnie to w przypadku, kiedy uda nam się znaleźć w innym sklepie produkt w niższej cenie niż ten dostępny w Kauflandzie oznaczony napisem Najniższa cena! to otrzymamy różnicę tych cen. Pytanie tylko komu chciałoby się chodzić po wszystkich sklepach w mieście dla paru groszy, ponieważ nie sądzę, aby różnica cen była jakaś znacząca. No, ale ludzie mają różne zainteresowania, więc może i takie też ;) 

Kaufland, oprócz wyżej opisanych „gwarancji”, oferuje nam też kilka innych udogodnień. W sumie niektóre z nich są już niemalże ogólnie przyjętym standardem, ale na stronie sklepu zostały oznaczone jako udogodnienia. I tak należy do nich m.in. możliwość płatności przy kasie nie tylko gotówką, ale też kartami płatniczymi. Wszystkie reklamacje i uwagi możemy zgłaszać do Biura Obsługi Klienta bądź zadzwonić na infolinię pod bezpłatny numer telefonu 800 30 00 62. Ponadto (jak w przypadku każdego innego marketu, dyskontu lub hipermarketu) otrzymujemy co tydzień bezpłatną gazetkę informującą nas o aktualnych promocjach. Według mnie plusem jest to, że przy jednej z kas nie ma w ogóle słodyczy. Kasa ta przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców z dziećmi, którzy chcą uniknąć niepotrzebnego płaczu, krzyku i awantur o zakup kolejnego batonika, lizaka lub gumy do żucia. 

Jakie jest Wasze zdanie na temat „gwarancji” proponowanych przez Kaufland? Czy czegoś zdecydowanie Wam brakuje wśród tej oferty? A może macie już jakieś doświadczenie np. z gwarancją świeżości lub sprawnej obsługi? Czekam na Wasze komentarze i opinie :)

4 komentarze:

  1. Po pierwsze, Gwarancja świeżości jest wypłacana dla każdego produktu o ile kod kreskowy produktu się nie powtórzy, czyli za 2 piwa tyskie dostaniesz 1 bon, ale za tyskie i lecha dostaniesz 2 bony itd. po drugie. Gwarancja sprawnej obsługi, tu chodzi o kolejki, jeżeli są kolejki to możesz ubiegać się o bon, lecz jeżeli robisz akcje typu, idźmy wszyscy do jednej kolejki i kupmy w dziesięciu po 1 batonie to takiego bonu nie otrzymasz gdyż możesz podejść do innej kasy w której będziesz obsłużony szybciej. po trzecie gwarancja wymiany, to jest tak zwany błędny zakup, czyli kupiłeś coś, ale miało to być coś innego, możesz to wymienić. Jak myślisz istniałyby markety gdybyś mógł sobie zużyć coś i wymienić na nowe za darmo ?? troche myślenia w zakupach i nie ma żadnych haczyków. po czwarte, Gwarancja najniższej ceny, nikomu się nie chce, ale pracownicy marketu chodzą do inncyh sklepów i porównują ceny, więc ciężko znaleźć cokolwiek, aha i jeszcze jedno do tej gwarancji, towar na promocji się nie liczy, czyli jeżeli Kaufland ma żelazko za 100 zł w stałej cenie, a Biedronka w tym samym czasie ma promocje i żelazko kosztuje 80 zł ale jest obniżone ze 120 zł to Kaufland dalej ma najniższą cene. Jak dla mnie tam wszystko jest jasne, ale tak to jest jak się czyta to co chce, a nie wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Możesz stać nawet 10 minut wystarczy ze jedna kasa jest zamknięta i już ci się nic nie należy a to ze zawsze jakaś kasa jest zamknięta to jest w standardzie. Wiec sam widzisz jakie są to chwyty marketingowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na odwrót. Jeżeli choć jedna kasa jest zamknięta i czekasz 5 minut, to dostajesz bon. (nigdy nie widziałem wszystkich otwartych) Czytamy ze zrozumieniem i korzystamy z tego prawa. Polecam

      Usuń
  3. witam kupiłam puzzle o dziwo brakuje ok.10 sztuk puzzli samej ramki obrazka co robić?rozumiem zgubić jeden czy dwa puzzle, a le tu brakuje z samej ramki.

    OdpowiedzUsuń